Sjukling!

Har varit hostig och förkyld i lite mer än två veckor snart. Det har inte blivit bättre heller utan snarare tvärt om, värre hosta och Söndags kväll hade jag så ont i huvudet så jag trodde jag skulle svimma.
Måndag kom och jag orkade inte gå till jobbet, ringde till läkarstationen och fick en tid senare under dagen. Jag kan lova att jag fick en redig utskällning av läkaren! Jag hade tydligen Bihåleinflammation och Lunginflammation. Där ser man... Nu går jag på Kåvepenin och Cocellana och mår redan bättre, långt från bra men man har i alla fall mer ork.

Idag kom Marielle över på en kaffe efter jobbet. Så skönt, för då tog jag mig upp och tom ut på balkongen för friskluft. Överraskade henne med lite lättare lunch, tonfisksandwich, vattenmelon, vaniljhjärta, apelsinjuice och själklart Kaffe!




Här hemma går det sakta frammåt men har vi har i alla fall kommit in oss lite i boendet. Jag älskar hemmet och vi kommer nog bo här länge.
Har ett par projekt jag pysslar med. Har letat efter någon form av kökssoffa men utan resultat. Vaknade här en morgon mitt i feber och huvudvärk av en flashback. Kom på att min farmor hade ju haft en soffa i köket när vi var små. I ren chansning ringde jag henne och självklart hade hon ju den kvar! Gissa om jag var överlycklig...
Så idag hjälpte min kära bror mig att ta hit den, fick med en gungstol också som kommer bli väl använd när bebisen kommer.
Nu står kökssoffan på plats men jag ska klä om sittlocket på den, försöker bara hitta något snyggt tyg.
På bilder ser man nu det röda locket som är klädd i någon form av mjuk plast. Kan även berätta att köksbordet och bänken, finns en till bänk, kommer från Finland. Det är min mammas morfar som har gjort dom. Så kul med ärvda saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0